pondělí 12. ledna 2009

Horoškola

Pár fotek ze zimního lezeckého výcviku. Vysoký vodopád a Sněžná kotlina.

Hlavní rampouch.

Ledolezení. Já jsem uřízlý kousek postavičky v levé části obrázku:)...


Alda, náš vedoucí.
Zkouším se z toho vysekat. Začátek cesty okolo rampouchu.

Kolmý led, v podání kluků z Litovle.





A tady jsou fotky z dalšího víkendu z lavinového svahu na Červené hoře. Sněžná kotlina:

U hrany svahu. Jako jediný jsem měl sněžnice, ostatní byli na skialpech a jeden z nás se trápil na běžkách. V tomto terénu sněžnice nebyly pomalejší než skialpy, ale z kopce jsem musel běhat.


Pohled dolů do břicha Kotliny.


Mlha klesá, koná se divadlo zvané inverze.

Jaj, modrý prostor nad hlavou, zbytečnosti jsou zakryté mraky. Hory a modré dálky.


Kopeme lavinovou sondu. Pod námi mlžné temno.


Je pořeba zjistit soudržnost sněhových vrstev a naučit se poznat, kdy hrozí lavina.

Další test, tzv. klouzavý blok. Urve se sníh pod lyžařem? A při jakém zatížení?

Hory a slunce! Barvy.

Nácvik zastavování pádů na strmém sněhovém poli. V podání drsné Janči.

A na závěr kalendářové foto inverze v Jeseníkách. Neváhejte a jeďte do hor, hory!


Za fotky děkuji Janě a Terce. Za skvělé zážitky z výcviku Aldovi:).


horský Vaša:)

3 komentáře:

Muke řekl(a)...

Moc pěkné :)

Anonymní řekl(a)...

ahoj vasku. jsem se mrknul na stranky zlatohorskych skautu, co mi poslal kolinc nedavno a dostal jsem se na tvuj odkaz. hodinu jsem jen letmo probehnul tvuj blog. pekny, a zavidim jak si uzivas svuj cas. ja uz to neumim. a co me u tvych fotek napadlo jako prvni. jisty pan dvořáček - byvaly clen horske sluzby rikaval "chces si zhuntovat kolena? choď po horach v kratasich. chces si zhuntovat lokty? choď po horach v tricku s kratkym rukavem." to jen kdyz jsem videl par tvych fotek. mej se fajn, grizzly. pavelpavel@email.cz

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Grizzly:)snazim se uzivat cas, jak jen to jde...
Mozna ani nevis, ze napad psat tady ten blog prisel pote, co jsem cetl vase kulove eso.
Na oblikani davam pozor, ale jsem jeste asi mlady a nerozumny:).
Treba se nekdy potkame,rad Te uvidim. Vasek