středa 18. července 2007

Kudy běhám

Černé jezero a Příčná hora


... za chvíli tomu bude rok, co jsem začal běhat. Mám tu po lese různé trasy, některé více oblíbené, jiné běhané jen příležitostně. Některé jsou náročné, až pro pot, který mě pálí v očích, nevidím, kudy běžím. Jiné běží samy a já jen zvedám nohy...

Často ale trasy různě kombinuji a běhám prostě, kam mě srdce(či dozrávající borůvky:) táhne.

Dnes budu psát o mém oblíbeném okruhu "Na Zlodějské louky", tady jsem začínal a pořád tady velmi rád běhám...

Cesty na Zlodějské louky znám odmala, jezdí se tady na běžky, s klukama při výstupu na Příčnou horu jsme tudy v potu tváře stoupali k oblakům. Se skauty jsem tu byl také hodněkrát, a možná i poprvé. Vlastně mám lesy v okolí Zlatých Hor prochozené velmi dobře. Navíc vím, že na Zlodějky běhával Jirka (Geouš:).

No, ale když jsem tady poprvé běžel, tak jsem letěl za nohama. Přijel jsem z nádherného skautského tábora. Na Slezské Hartě - voda, vlny a slunce. Ale doma jsem si připadal jako v kleci, nikde volné nebe. Měl jsem v sobě nějaký vztek. Nezbývalo než běžet. Rychle, rychleji, už je zde les. Dál, pořád dál, přes měkké mechaté louky, po kamenité cestě - nohy se uzlují do rytmu dunících kamenů. Do kopce, výš, výš a vítr. Rychleji. Na časně podzimních loukách se honil jen vítr, pot mi stékal. Dýchat.

Tenkrát jsem běžel dál do lesa, dál. Bylo po deštích, žíznivě jsem pil z potoků, stružek běžících přes lesní cestu. Píchalo mě v boku, ještě jsem nic o bězích nevěděl, domů jsem přiběhl už šťasten, ale doběhl jsem jen tak tak, moc nechybělo k vyčerpané chůzi.

Ten podzim se mou nejmilovanější trasou stal výběh na Zlodějské louky a následný seběh okolo Černého jezera(tam, když jsem viděl hladinu utopenou v lesích, tak jsem věděl, že si musím přečíst Thoreaův Walden). Kolem potoka, kde nebe šlo vidět daleké a dlouhé, volný obzor, po lesních cestách až domů. Večer se chystal ke spánku, tak i já. Tady běhávám rád.

Okolo Černého jezera má výběh na Zlodějky asi jen šest kilometrů, zdolané převýšení je něco kolem 150 až 200 metrů. Běží se do kopce i s kopce, po louce, šotolinové cestě i lesem. Je to rychlovka a dá se sem jít kdykoli. I teď když častěji chodím delší trasy, často běžím okolo Zlodějských luk. Které jsou věrné heslu Robina Hooda, protože mne obdarovaly.

Podzimní pavoučci, tuláci, v trávě Zlodějských luk. A rosa.
Cíp Zlodějských luk pod vrcholem Plešivce.
Černé jezero, lesní zrcadlení snad v půli babího léta.

Žádné komentáře: