pondělí 30. července 2007

Prožitek..a vůně podzimu

Dnes bylo chladno, oblohou se honily mraky a bratr vítr hučel a šustěl listy stromů. Co chvíli se z nebe spustila sprška deště, už ne bláznivě letně teplého. Dnes jsem poprvé tento rok ucítil podzim. Jen na chvíli, jen lehce. Slunce ho hned zažehnalo a snažilo se to zamluvit. Vždyť ani srpen nezačal...
Chtěl jsem jít běhat, se začátkem podzimu mám nenávratně spojené začátky mého běhu. Co chvíli však padala voda a tak jsem čekal, pak najednou - po vydatné spršce jsem vyběhl a z asfaltu se kouřilo, polykal jsem ty vonné páry, které rozhánělo slunce a běžel jsem do lesů. Nebe bylo zase nekonečně modré a kouřilo se i z lesa. Dálky byly neobvykle jasné a vrcholky hor se zdály..jen vyskočit. Bylo chladno, plnil mne lesní vzduch a jen zvolna jsem z pohybu vyráběl teplo. Zahřál jsem se vlastně až u Černého jezera, mého Walden Pondu, kde lesní cesta začala stoupat po svahu vzhůru. Dlouhá tráva, obtěžkaná vodou se skláněla nad cestu a narážela mi do hrudi. Svlékl jsem tričko a ulpívaly na mě semena trav a voda deště. Začala mi zase být zima. Přeběhl jsem Zlodějské louky a už v tričku se spustil dolů. Krok zrychlil, lesní skoky. Pak zase déšť, pokolikáté dnes. A už běžím z lesa ven.
Ještě potkám Kolince, trošku si povídáme a už zase cítím podzimní chlad. Co blázním. Běžím.
Večer jsem jel ještě pro něco na zahrádku, jedl přezrálý angrešt a viděl se, zatím jemně, červenat jeřabiny. Slyším:"Pod tmavočervenými jeřabinami...přinesl srpen září od západu, hrst aster kvete.."
Domů jedu zase v dešti, občas je potřeba i zmoknout. Podzim ještě není, ale až bude, tak proč se tomu bránit. Vždyť není krásnější doby v Jeseníkách, podzimních horách.


jen pár náladových fotek z loňského podzimu...jeseně... na Útesech, podzimní skála
a výhled z luk

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Moc pěkný popis. Asi nám tu roste spisovatel. ;)

Vašek řekl(a)...

jejda, kde?:))
..stačí se jen dívat a k psaní si pustit odpovídající hudbu:)

Anonymní řekl(a)...

Až se vrátíš z bulharských hor, napiš mi sem, prosím, co je ta odpovídající hudba. ;)
Díky.

Vašek řekl(a)...

ještě jsem neodjel - jsem na počítači, abych si aktivoval roaming:)..tohle je psáno při Alanis Morissette, ale dobré je cokoli, co se ti líbí a naladí tě:)ale hlavně musíš prožít, to o čem chceš psát:)
Jinak k rozjímání u psaní mám rád ještě V.Mertu, soundtrack z filmu Himalaya(Karavana)..nebo cokoli klidnějšího, co krásně plyne:))