pondělí 30. července 2007

Vybavení

Už za pár dnů odjíždím do balkánských hor a tak už pomalu začínám dávat dohromady seznam věcí, které poputují se mnou. Chtěl bych mít sebou všechno potřebné a zároveň mít co nejlehčí batoh. Raneček. To ale nebude lehké...
Naštěstí vím, že nějaké to kilo unesu, takže těch 15-16 kilo se dá. Ale o moc víc bych nechtěl , fakt ne. Uvidíme. Protože jedeme dva ze Zlatých, tak nějaké věci pobereme společně.
No, co sebou vlastně beru? (Kurzívou jsou uvedené společné věci, které ponese asi Jirka.)




Vybavení:
stan Gemma(2,25kg) + tyčky(0,75kg) a kolíky ...stan se bude hodit, přeci jen se budeme pohybovat nad 2,5 tis. m n.m.
spacák (1,6kg),karimatku
ešus, plynový vařič
lžičku, nůž, zapalovač,čelovku
busolu,mapy
pitný vak, petku
malá lékárna(jelení lůj, brufen, živočišné uhlí,..)
peníze, doklady, tužka+malý sešit
pohory, teleskopické hole,sandály
hygiena: zubní kartáček, kousek toaleťáku:)
pláštěnka na batoh a krosna v které to vše ponesu(2kg?)

Oblečení:
2xfunkční triko(coolmax)
termotriko(dl.rukáv), flísku, větrovku
kalhoty(Direct Alpine:), návleky, termospodky, kraťasy
3x"horské"ponožky,2x trenky
pončo
čepku?

....tak vybavení a oblečení má cca 11kg, bez pohor (ty na sobě nebudu mít jen v autobusu a ve spacáku:)

Zbývá ještě jídlo a voda. Vodu budeme samozřejmě "čepovat" místní, tak snad se nepo...a o jídle jsem už trochu psal - jídlo je vlastně hlavní věc. Protože však budeme pojídat samé sušené věci, tak počítám, že nebude vážit více než 4-5kg, zatím je to však jen odhad.
Na horách strávíme 12 plných dnů + cesta a nástup do hor, a domů(další 4 dny).

Do Jeseníků většinou pochoduji s batohem 9 až 10 kilovým, jenže to nepotřebuji stan, vařič a tolik oblečení. Ale s tím, co beru do Bulharska jsem spokojen, protože jsem se už cvičně sbalil a na jídlo je v batohu místa dost. A těžký zatím taky není, zatím...

může být lehoučký i těžká sviňa:)

6 komentářů:

AutumnCollection řekl(a)...

Zdravím,

Bulharsko...hmm dobré. Obecně platí, že člověk může nosit 20% své tělesné hmotnosti a já mívám většinou tak 16-18 kilo výbavu. Poněvadž jsem cíleně za poslední půlrok přibral 8 kilo, trochu se mi to i zvedlo. (a to nenosím tel. tyče, ale zase mám hodně oblečení, zatím nemám žádné termoprádlo). Letos se snažím najít pár receptů na lehké a výživné jídlo a dělám pokusy s kuskusem, chalvou, melasou, rýží a dobrým hostincem (a po doporučení s flaškou hořčice).

P.S. Copak máš za batoh? Na fotce to vypadalo jako Mamut od Husky(ale to snad ne :))

Vašek řekl(a)...

Je to něco od Husky, byl levný:)Už ho mám ale skoro 2 roky a drží. S tou hmotností...mám asi 66 kilo a 180cm, takže nic moc, ale nízká váha je vykoupená vysokou kondicí:)- teď se snažím rychle něco nabrat do Bulharska abych přežil:)Jinak, jídlo na cesty: oves, Poctivé polívky, br.kaše, a zase oves a oves. Občas špagety - vlezou všude, ale jsou těžší. Kuskus a pohanka mi smrdí.
Hůlky jsou super, doporučuji, s báglem pomůžou dost, jdeš rychleji, šetříš kolena..a když nemáš stan, tak pomůžou s ponča vykouzlit přístřešek:)

AutumnCollection řekl(a)...

To že drží batoh od Husky je až k nevíře :). Ale co pamatuji, Mamut měl jetě alespoň přijatelnou konstrukci (ale žádná Cordura, divné šití). Asi se o něj hezky staráš.

Já zase nestrpím oves, ale KusKus taky ne. Snažím se přijít na nějaký recept, abych snesl. Zítra se chystám s mladším bráchou vařit, Chci ješte zkusit rýži s nějakým dobrým hostincem.

Do hůlek zatím investovat nechci, ještě se necítím na důchod :), zatím si chci připadat jako frajer co chodí jen po svých.
A rychlost, zažil jsem pár hodně rychlých poutí a vždycky jsem si připadal v něčem ochuzen, takže teď už radši rozvážně a hlavně beze spěchu.

A místo stanu nosím lehkou celtu (autoplachtu) pro dva.

Držím palce

Vašek řekl(a)...

File,stan taky většinou nenosím,až tak ke konci podzimku:)ale na Rile a Pirinu se budem pohybovat většinou mezi 2,3-2,9tis. metrů a tam už je to s počasím všelijaké.
Hůlky nosím jak kdy, tady u nás většinou ne, v zimě jsou supr třeba na sněžnice(hlavně ať je tuto zimu sníh:). Ale jednou,právě na Fatře, mi moc pomohly. Hrozně lilo a zablácené svahy Stohu a Grúně bych slezl kdoví kdy a jak.
Ještě k rychlosti putování, hodně běhám, tak mě rychlost až tak nelimituje:)a v Bul. před sebou budem mít dost dlouhé hřebeny a tak bude třeba jít. A je krásný pocit i v Jeseníkách usínat na zesláblých nožkách a mít za sebou třeba i padesát kilometrů hor a lesů. Abych citoval Náčelníka: "Zasloužit si svůj den!"

A dík, že to tady čteš...

AutumnCollection řekl(a)...

Do Bulharska bych beze stanu taky nevytáhl paty. Už znám pár příhod kamarádů z Rumunska, kteří sice měli stan, ale naprosto bláhově pouze jednoplášťový :-) a od neznámého výrobce...

Jinak kondičku ti závidím, ve svých 16 jsem byl trénovaný hřebec, moje budoucí povolání mě však nakonec ukonějšilo až do současného fyzického stavu...škoda výmluv, můžu si za to sám. Ovšem k běhání jsem se zase po malých krůčcích před měsícem vrátil (měl jsem brigádu na Švýcárně, to se to běhalo) a snad už to nevzdám a do roka ty síly zase naberu zpátky. Člověk najednou pocítí, když zaběhne stovku o dvě sekundy pomaleji, za 12 minut dá 3 kilometry jen s velkým vypětím a zadýchá se do pátého patra, hehe.

Chtěl jsem také přidat nějakou chválu, píšeš velice poutavě(lehce, čtivě), vypadá to že máš něco načteno a v hlavě srovnáno jak a proč má věta vypadat. Tak to mám rád, tím spíš, když píšeš o mém velké lásce, jakou hory bezpochyby jsou. (Skrytě závidím, že na to máš tolik času/volných víkendů). Teď už to chce jen psát, psát, psát, ať se zbavíš špatných návyků jiných spisovatelů a rozepíše se ti ruka.

Držím palce.

Vašek řekl(a)...

:)dík

kondička:mám docela rozvinutou obecnou vytrvalost, z rychlostí jsem na tom bledě. 3000m za 12 minut není vůbec zlé..(10km jsem dal za 42,30)

styl: moc děkuji za chválu, se snažím:)

Zdar a vítr nad hlavou..!A díky...

P.S. Tvé budoucí povolání bude..?