čtvrtek 6. září 2007

Putování

...nebo také rovering.

Toulat se po hřebenech lesnatých kopců a táhnout s bohem severních větrů, Boreem, tam kam srdce táhne. To mám rád.
No a mám se na co těšit. Včera mi přišla pozvánka na roverské setkání, putování Rychlebskými horami. Horami, které jsem už jednou přešel od severu k jihu, a vůbec to neznamená, že je znám. Jsou jen zdánlivě malé.

Tvář mi žhne rozčilením, bratříčku, popsat první hru je nejdůležitější, ale i nejtěžší! Nezbytné. Bez jejího pochopení budou tvoje cesty marným plahočením a další čtení mařením času. Popsat hru na poutníka s lehkým srdcem, lehkými střevíci, lehkým rancem. Ranečkem. Nejkrásnější hru.
Je dobré začít hrát již v mládí. Ne v dětství, kdy bolí nohy a jedinou vzpomínkou na cesty je zmrzlinář, ale v mládí. V čase, kdy duše je otevřená a dychtivá. Svět jí prochází jako letní světlo kostelním oknem: barevně a jásavě. Trvale. Navždy. Duše je schopna okouzlení a kolena jsou ještě pružná. Tělo je kůň a duše jezdec a ve slunečním vichru nad nimi dosud neporazitelně vlaje korouhev lehkomyslnosti…

Miloslav Nevrlý – Karpatské hry

…pátek 28.9. 2007 v 8:00 na nádraží v Ramzové...pojďmě společně poznat hřebeny podzimních Rychlebských hor…

Tolik říká pozvánka, není tam nic nepodstatného a zachovává jistý stupeň tajemství. Přesto by mě zajímalo, kam půjdeme. Na severozápad, po hřebenech do hloubi javornického výběžku, či k jihu do bezcestných lesů Polské hory? Do polské země, kde dosud tokají tetřevi, či na nebesky krásné pohraniční luka Hraničky? I když těším se, ať půjdeme kamkoli. Všude to bude krásné (a snad už nebudou záplavy, jako teď...). Hory a podzim.

Možná vyrazím už ve čtvrtek, rovnou ze školy a podívám se i trochu do Jeseníků, nevím. Každopádně, raní slunce přivítám na Ramzové a tři dny lesů a svobody budou ležet přede mnou.
Díky.

Pro účastníky i pořadatele:) - jestli nemáte ještě ani rámcově promyšlenou trasu, klidně můžeme trochu "podiskutovat" tady. A jestli víte, co chcete spatřit, napište.

Fotografie opět z výborného fotoserveru rychleby-jeseniky.cz od Petra Pavlíčka

3 komentáře:

AutumnCollection řekl(a)...

Ahoj,

prodiskutovat klidně můžeme. Zatím jsem si ještě ani nekoupil mapu, nejsou peníze :).

Ale mám kamarády a speciálně jednoho, co se tam moc vyzná...nechci kazit překvapení, ale osobně bych nic velkého nevymýšlel (max. možné přístřešky), vzal v Ramzové do ruky mapu a šel :)

P.S. Ještě nevím, nebudu-li se ten víkend stěhovat :(, ale pokud to vyjde, určitě budu k zastižení někde okolo Ramzové ve čtvrtek v podvečer.

Vašek řekl(a)...

kdyžtak se ti teda ve čtvrtek ozvu, jestli vše vyjde, budu na Ramzce spát...teda někde u ní:)

Vašek řekl(a)...

mapu Rychleb mám, vezmu ji..